POP:

  • Zorgen dat ik het jaar afrond met 180 punten
  • Het uitzoeken van een minor die bij mij past
  • Actief deelnemen aan de projecten om zo een goed resultaat te krijgen

 

PAP:

  • Een goede indeling maken van mijn vakken en gestructureerd werken.
  • Deelnemen aan de informatie bijeenkomsten van de minors 
  • Inlezen in de minors en kijken wat bij mijn interesses past
  • Een goede houding aan nemen binnen de project groep vanaf het begin

 

Competenties

Tijdens mijn derde jaar van de bachelor heb ik de volgende competenties behaald. Deze staan hieronder per deel beschreven.

Analyseren

de competentie, Indien nodig onder begeleiding opstellen van programma van (bekende en complexe technische & niet­ technische) eisen en dit vast kunnen leggen, heb ik behaald door tijdens het project Mass product. Een ontwerp te maken van een tuigje die mensen kan helpen met een evenwichtsstoornis. Hiervoor heb ik een pakket van eisen opgesteld. Dit is gedaan door deskresearch te doen en in te lezen in de eisen en wensen van een persoon met een evenwichtsstoornis.

Ontwerpen

De competentie, Indien nodig onder begeleiding rekening kunnen houden met de bekende en complexe maakbaarheid en testbaarheid van het ontwerp, heb ik behaald in het project Mass product. Hierbij is een tuigje ontworpen die mensen helpt met een evenwichtsstoornis. Tijdens het ontwerp heb ik rekening moeten houden met de mogelijkheid tot het toetsen van het ontwerp. Dit moest gedaan worden aan de hand van deskresearch. Om zo een bestaand onderzoek te vergelijken met het eigen ontwerp. Ook moest de materiaal keuze en de bevestigingen juist gekozen worden om het zo mogelijk maken om te fabriceren.

Realiseren

De competentie, Indien nodig onder begeleiding verifiëren en valideren van het bekende en complexe product, dienst of proces t.o.v. de gestelde complexe eisen, heb ik behaald tijdens het project Mass product. In dit project hebben wij met de groep een eigen ontwerp gemaakt van een product. Hierbij is dit product gevalideerd op basis van vergelijkbaar onderzoek uitgevoerd door professionals. Door gelijkenissen te zoeken tussen beide producten kon er getoetst worden of het product werkt. 

Beheren

De competentie, Begeleid een bijdrage leveren aan eenvoudige beheersystemen en/of onderhoudsplannen, zowel correctief (monitoren, signaleren en optimaliseren) als preventief (anticiperen), heb ik behaald in het vak BARS5. Hierbij zijn systemen ontworpen en beheerst om zo aan de opdracht te voldoen. Deze systemen waren zelf geschreven in matlab die een simulatie moest beheersen. 

Managen

De competentie, Begeleid eenvoudig begeleiden van medewerkers, stimuleren van samenwerking en kunnen delegeren, heb ik behaald tijdens mijn project Mass product. In dit project heb ik de leiding genomen en mijn projectgenoten aangestuurd om zo tot een goed resultaat te komen. 

Adviseren

De competentie, Begeleid verhelderen van de eenvoudige behoefte van de opdrachtgever, heb ik behaald in het project Mass product. Hierbij zijn de behoefte van de mensen met een evenwichtsstoornis vertaald naar een pakket van eisen en wensen. 

Onderzoeken

De competentie, Indien nodig onder begeleiding bekende en complexe resultaten te rapporteren volgens de in het werkveld geldende standaard, heb ik behaald in het project Mass product. Hierbij hebben wij ene product gemaakt en hiervan verslaglegging gedaan. Deze verslaglegging deed aan de opgestelde eisen van de Haagse Hogeschool.

Professionaliseren

De competentie, Op constructieve wijze begeleid eenvoudige feedback kunnen geven en ontvangen, zowel op gedrag als inhoud, heb ik behaald tijdens het project Mass product. Hierbij hebben wij wekelijks met elkaar meetings gehad waarin we elkaars werk bespraken en feedback op geven. Ook werd er over de houding van de persoon gesproken.